Natryskowe pistolety lakiernicze Sata
www.sata.pl O firmie Referencje Aktualności Kontakt

Witamy na stronie firmy P. P. H. U. FAMA, przedstawiciela na Polskę marki SATA. Naszą specjalność stanowi malowanie natryskowe, jak również metody oczyszczania powietrza i ochrona dróg oddechowych. Posiadamy bogatą wiedzę i doświadczenie z zakresu reprezentowanych przez nas dziedzin.

W naszej ofercie dostępne są produkty takie jak pistolety natryskowe, maski lakiernicze, zbiorniki ciśnieniowe, filtry i pompy lakiernicze oraz wiele innych, zaawansowanych technologicznie akcesoriów. Proponowane przez naszą firmę pistolety do malowania natryskowego spełniają bardzo wysokie, światowe standardy. 11

Serwis / wskazówki dla lakierników

wskazówki lakiernicze

Omawiając wskazówki dla lakierników zwracamy uwagę na najczęściej występujące błędy, które mogą wpływać na wydajność i efekty pracy.

Pierwszym krokiem jest przygotowanie pistoletu lakierniczego do pracy. W tym celu należy:

  • zapewnić urządzeniu dostęp do czystego powietrza w wystarczającej ilości,
  • otworzyć mikrometr sprężonego powietrza na maksymalny przepływ,
  • zapewnić prawidłowe ustawienie ciśnienia,
  • wyregulować ilość dostarczanego materiału,
  • wyregulow
  • ać kształt strumienia powietrza,
  • sprawdzić i odpowiednio ustawić zestaw dysz,
  • dopasować odpowiednią odległość dyszy od lakierowanego obiektu.

Szczegóły dotyczące powyższych podpunktów znajdziecie Państwo klikając "więcej"

Błędy w wytwarzaniu sprężonego powietrza

Pistolety do malowania natryskowego wykorzystują sprężone powietrze, jako nośnik rozpylanego lakieru. Nacisk spustu urządzenia do pierwszego oporu uruchamia strumień sprężonego powietrza, a dalszy nacisk powoduje cofnięcie iglicy, wysunięcie jej z dyszy i przepływ lakieru ze zbiornika. Za dostarczanie odpowiednich do wymieszania z lakierem ilości sprężonego powietrza odpowiada głowica pistoletu natryskowego.

Za nieprawidłowe wytwarzanie sprężonego powietrza w pistolecie lakierniczym odpowiadają:

  • zbyt słaby kompresor
  • Ciśnienie natryskowe może być niewystarczające lub może spadać w trakcie pracy. Sprężone powietrze może nagrzewać się przez długotrwałą pracę kompresora, co prowadzi do zanieczyszczenia medium cząstkami oleju i kondensatu.

  • zużyty kompresor
  • Długotrwała praca w wysokiej temperaturze skraca żywotność kompresora, przez co staje się on mniej wydajny. Zużyty kompresor wykorzystuje więcej oleju, który z kolei może zanieczyszczać instalację powietrzna pistoletu lakierniczego.

  • duża zawartość kondensatu
  • Za duża zawartość kondensatu skraca żywotność filtrów sprężonego powietrza. Niedostateczne oczyszczanie powietrza z kolei sprzyja szybszemu zużywaniu kompensatora i powoduje wytrącanie pęcherzyków wodnych oraz zanieczyszczeń na powierzchni lakierowanej.

Błędy wynikające z instalacji sprężonego powietrza i filtrów:

  • zbyt mały zbiornik wyrównawczy
  • Ciśnienie spada po przyłączeniu do innych użytkowników. Powietrze sprężone za bardzo się ogrzewa, co powoduje wzrost poziomu kondensatu. Wówczas filtr oleju i odwadniacz nie realizują w pełni swoich funkcji.

  • nieprawidłowe lub niewystarczające odprowadzanie kondensatu do zbiorniczka wyrównawczego
  • Kondensat pod postacią wody odkładający się w instalacji powietrznej powoduje korozję. Para wodna w procesie skraplania powoduje przeciążenia odolejaczy i odwadniaczy, co z kolei sprzyja przedostawaniu się wody do sprężonego powietrza. Zanieczyszczenia w instalacji zakłócają działanie automatycznych spustów, zaworów itp.

  • za mały przekrój wewnętrzny instalacji w stosunku do długości
  • Następują straty ciśnienia i energii, co negatywnie oddziałuje na skutki lakierowania.

  • brak spadków w instalacji powietrznej, wygięcie w górę na kształt litery "U"
  • Kondensat przedostaje się do instalacji powietrznej powodując wytrącanie wody i korozję.

  • niedostateczne filtrowanie
  • Nieskuteczna filtracja powoduje wytrącanie na lakierowanej powierzchni zanieczyszczeń i pęcherzy.

Pistolety lakiernicze - błędy w ustawieniach:

  • nieprawidłowo dobrany bądź uszkodzony zestaw dysz
  • Komplet dysz należy dopasować do lepkości i rodzaju materiału. Zatkane otwory w dyszach powodują wady powłok lakierniczych. Nierównomierny natrysk sprzyja powstawaniu zacieków.

  • ciśnienie natrysku za wysokie lub za niskie
  • Może to oznaczać, że dysze nie zostały wyregulowane przez producenta.

  • za duża mgła natryskowa
  • Materiał jest zbyt suchy. Za niskie ciśnienie może powodować efekt \"skórki pomarańczowej\". W celu wyeliminowania problemu należy ustawiać wartość ciśnienia zawsze przy wciśniętym spuście pistoletu natryskowego.

  • nieprawidłowo dopasowana gęstość materiału natryskowego
  • Zbyt duża gęstość powoduje niedostateczne rozpylanie. Zbyt mała - powstawanie zacieków.

  • niewłaściwa odległość pistoletu natryskowego od malowanej powierzchni
  • Za duża odległość i za duży natrysk powodują efekt zacieków. Za niska odległość powoduje powstawanie mgły lakierniczej. Za duża odległość rozbija strumień i sprawia, że lakier niedokładnie pokrywa powierzchnię.

  • niewłaściwe ustawienie mikrometru na pistolecie lakierniczym
  • Ten błąd powoduje niewłaściwe ciśnienie na dyszy, co pomimo prawidłowo ustawionego ciśnienia natrysku powoduje zmiany w odcieniach koloru.

  • nieprawidłowo ustawiony kształt strumienia
  • Szerokość strumienia należy dostosować do tempa pracy.

  • przykręcona śruba regulacji dopływu materiału
  • Błąd powoduje dostarczanie zbyt małej ilości materiału dla osiągnięcia optymalnych wyników lakierowania.

Przedstawiciel SATA na Polskę P.P.H.U. FAMA Bernard Kołodziej
ul. Grabowa 4, 95-200 Pabianice, tel.: (042) 215 70 55, (042) 215 29 51, fax: (042) 215 39 88
e-mail: sata@sata.pl, fama@neostrada.pl

Pistolety lakiernicze, Filtry lakiernicze, Pompy lakiernicze, Maski lakiernicze, Pistolety automatyczne, Zbiorniki ciśnieniowe

PISTOLETY LAKIERNICZE :: FILTRY LAKIERNICZE :: POMPY LAKIERNICZE :: MASKI LAKIERNICZE :: PISTOLETY AUTOMATYCZNE :: ZBIORNIKI CIŚNIENIOWE
design by VENTI